Träning är livet!
Det här är min träningsblogg, eller träningsdagbok kan man också kalla det. Jag har under 2011 upptäckt hur fantastiskt bra jag mår av att träna och har hittat en passion i att springa. Mitt mål är att kunna springa en mil under 2012, och sen får vi se om det kommer fler mål längre fram.

söndag 26 februari 2012

Intervallöpning i snömodd

Igår blev det ett jobbigt löppass, puh ;-) Sprang i intervall om 5 min jogging, 2 minuter rask promenadtakt x6, + 10 minuter uppvärmning. Det hade snöat ca fem centimeter som var oplogat, så det var rätt moddigt och halt. Vägen har många uppförsbackar och intervallen blev så att jag fick springa uppför och mest gå nerför. Såå jäkla jobbigt! Men skönt efteråt :-) Var rejält stum i benen efteråt och känner av det även lite idag. Längtar efter barmark nu, men det är väl iaf minst 1,5 månad kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar