Träning är livet!
Det här är min träningsblogg, eller träningsdagbok kan man också kalla det. Jag har under 2011 upptäckt hur fantastiskt bra jag mår av att träna och har hittat en passion i att springa. Mitt mål är att kunna springa en mil under 2012, och sen får vi se om det kommer fler mål längre fram.

måndag 6 februari 2012

Cykelpass

Igår blev det ett härligt intervallpass på min motionscykel. Körde först 1 minut, vila aktivt 1 minut (trampar med lätt motstånd) i totalt 15 minuter, sen 2 minuter, vila aktivt 2, i 18 minuter. Stegen där jag varje minut ökar motståndet för att komma till en topp där jag sen minskar motståndet  tills jag är tillbaka till utgångsnivån, totalt ca 10 minuter. Sist ett 3 minuter långt pass med ganska lätt motstånd i full fart. Höll på totalt en timme med uppvärmning, blev 2,2 mil och gjorde av med 500 kcal. Känns gött! Ikväll blev det en rejäl rask hundpromenad :-) Ser fram emot träning igen på torsdag, tror det blir mag och bålträning då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar