Träning är livet!
Det här är min träningsblogg, eller träningsdagbok kan man också kalla det. Jag har under 2011 upptäckt hur fantastiskt bra jag mår av att träna och har hittat en passion i att springa. Mitt mål är att kunna springa en mil under 2012, och sen får vi se om det kommer fler mål längre fram.

söndag 18 mars 2012

Äntligen löpning!

Min 12-åriga dotter och jag har precis avverkat ett löppass ute, intervall :-)) Blev asfalt vi sprang på så vi tog det lite försiktigt. Sprang med intervaller om 4 minuter, varav snabbt tempo sista 30 sekunderna, sen gång 2 minuter. Sammanlagt 25 minuters löpning. Känns som om jag har mer att ge så får se om det blir ett danspass ikväll också :-)
I torsdags körde jag ett styrkepass med ett antal övningar, bla situps och jobbiga benövningar, och till slut ett pass med skivstången. Har fått öka på vikten på den, känns jättekul att det går framåt!! Men riktigt ordentlig träningsvärk i låren hade jag efter det, men det är bra för då har det tagit :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar