Träning är livet!
Det här är min träningsblogg, eller träningsdagbok kan man också kalla det. Jag har under 2011 upptäckt hur fantastiskt bra jag mår av att träna och har hittat en passion i att springa. Mitt mål är att kunna springa en mil under 2012, och sen får vi se om det kommer fler mål längre fram.

fredag 31 augusti 2012

Tillbaka igen!

Så smått börjar hösten komma igen :/ Det var länge sen jag skrev här, men nu tänkte jag komma igång igen. 
Jag har varit rätt flitig med träning i sommar, i alla fall med löpningen. MEN, jag har tagit det väldigt lugnt för att inte få problem med knäna igen. Det verkar ändå funka bra att springa runt 6 km, har inte haft ont alls av det, så det är ju positivt. Mitt mål, som var att få springa milen, kommer inte att uppfyllas den här sommaren. Jag har träffat läkare och ska få operera mina vader igen, samma operation som för ca 17 år sen. Det är hinnan runt musklerna i vaden som är för trång och när jag anstränger mig med t ex dans, backar, trappor och viss styrketräning, så får jag inget syre i muskeln och det blir kramp. Springa går bra men jag vill ju kunna göra annat också! 
Jag vet inte än när operationen blir, men förmodligen under hösten. På nån månad ska jag nog vara igång igen se, så min plan är att ha så bra grundkondition som möjligt innan det är dax. Man tappar ju en del och sen blir det lite som att börja om från början, men det borde ändå gå lättare än om jag var helt otränad!
Igår blev det i alla fall en runda på 5,6 km. Tog den "backiga" rundan och det var riktigt jobbigt, vet inte varför. Men har haft lite ont i halsen några morgnar så det är något i kroppen. 
Idag eller i morgon ska jag köra ett styrkepass, måste verkligen komma igång med det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar